تبلیغات
دبیرخانه استانی ارزشیابی تحصیلی تربیتی دوره ابتدایی آذربایجان غربی - آزمون پایانی پایه ششم


قابل توجه معاونین محترم آموزش ابتدایی



با سلام و احترام ؛ از آنجا که واحد های آموزشی و آموزگار ملزم است ، گزارش پیشرفت تحصیلی- تربیتی دانش آموز را در هر ماده درسی بر اساس ارزشیابی های به عمل آمده فرایندی (کتبی ، شفاهی و عملی ) و اطلاعات جمع آوری شده در پوشه کار و دفتر مدیریت فرایند های کلاسی، تحلیل و تفسیر نموده و در طول هر نوبت با توجه به اهداف آن درس، در دو نمون برگ الف و ب مصوب در سیصد دهمین جلسه کمیسیون اساسنامه ها و مقررات تحصیلی شورای عالی آموزش و پرورش به تاریخ 23/10/93 به شکل توصیف عملکرد و  مقیاس‌های رتبه ای خیلی خوب، خوب، قابل قبول، نیازمند آموزش و تلاش بیشتر و نیازمند آموزش و تلاش مجدد ، توصیف و گزارش کند. بر این اساس انتظار می رود استان ها در نوبت دوم و شهریور ، برای دانش آموزان پایه ششم ، گزارش پایانی پیشرفت تحصیلی– تربیتی (فرم الف –ب ) بر اساس بررسی های طی سال تحصیلی و عملکرد آزمون پایانی ( هماهنگ منطقه ای ) با در نظر داشتن موارد زیر، اقدام نمایند:

·        آزمون پایانی (خرداد / شهریور) به عنوان یکی در کنار سایر شواهد و اطلاعات به دست آمده پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در نظر گرفته شود . از بزرگ نمایی و سایر رفتارهایی که پیامدهای ناگواری چون ایجاد اضطراب ... در پی دارد، جدا خودداری گردد.

·        از آنجا که آزمون مداد – کاغذی فاقد صلاحیت لازم برای سنجش تمام اهداف آموزشی می باشد  در طراحی آزمون ها تلاش گردد  سوالات به گونه ای باشد که ضمن توجه به انواع آنها ، سطوح بالای یادگیری دانش آموز (تجزیه و تحلیل ، ترکیب و ارزشیابی) را مورد سنجش قرار دهد .

·        در هر آزمون ، بارمها در مقابل هر سوال به شکل رتبه ای درج گردد .

·        تصحیح هر آزمون توسط معلم و با تعیین رتبه عملکرد دانش آموز در هر سوال صورت گیرد. در مجموع در هر آزمون، نظر معلم تعیین کننده سطح دسترسی دانش آموز به اهداف آن آزمون خواهد بود

نظرات() 
heel lifts
سه شنبه 3 بهمن 1396 04:48 ب.ظ
Do you have a spam issue on this website; I also am a blogger, and
I was curious about your situation; we have developed some nice practices and we
are looking to trade techniques with others, please shoot me an email if
interested.
اسحق
سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 01:44 ب.ظ
با سلام
در گزارش پیشرفت تحصیلی (کارنامه)اگر دانش آموز فقط درس ریاضی یا فقط درس فارسی را نیاز به تلاش بیشتر بگیرد
تکرار پایه می شود یا نه.دلیل.
با تشکر
اسحق
دوشنبه 7 اردیبهشت 1394 07:30 ق.ظ
با سلام و صبح بخیر و عرض خدا قوت خدمت همکاران گرامی
برای پایه های اول تا پنجم آزمون تراکمی اجباری است؟چرا؟
پاسخ دبیرخانه ارزشیابی تحصیلی تربیتی : سلام و عرض ادب
ارزشیابی جریانی مستمر و نظام مند در جریان فرایند یاددهی یادگیری است و دارای ابزارهای متنوعی است که آزمون تراکمی می تواند بخشی از آن و بعنوان تسهیل کننده تصمیم گیری مربی مورد توجه قرار گیرد.
ممنون از حضورتان
اسحق
دوشنبه 31 فروردین 1394 11:13 ق.ظ
با سلام برای دانش آموزی که به سه سوال قابل قبول گرفته و دو سوال خوب گرفته چگونه بازخورد بدهیم؟(آزمون پایه ششم)
یعنی برای هر کدام جداگانه بازخورد بدهیم.
در یک برگه چندین بازخورد.
پاسخ دبیرخانه ارزشیابی تحصیلی تربیتی : سلام و عرض ادب
همکار محترم پیشنهاد می شود با توجه به اینکه هدف از ارائه بازخورد کمک به بهبود عملکرد دانش آموز و شناخت پیدا کردن او(و اولیاءدانش آموز) نسبت به عملکرد خود می باشد برای سوالاتی که قابل قبول یا نیازبه تلاش بیشتر ارزشیابی شده اند بازخورد کتبی و شفاهی حتماً درج گردد . برای سطوح دیگر (خوب و خیلی خوب ) می توان از باخورد شفاهی استفاده کرد. البته می توان از بازخورد کتبی کلی که به طور کلی راهنمایی کننده ی دانش آموز برای شناخت نقاط قوت و ضعف و راهنمایی بهبود برای او باشد بهره مند شد.
ممنون از حضورتان
اسحق
شنبه 29 فروردین 1394 11:25 ق.ظ
با سلام در طراحی سوالات پایه ششم آمده "بارمها در مقابل هر سوال به شکل رتبه ای درج گردد"
میشه کمی توضیح بدین,بامثال
ممنون
پاسخ دبیرخانه ارزشیابی تحصیلی تربیتی : سلام و عرض ادب
همکار محترم منظور مقیاسهای رتبه ای هستش
خیلی خوب
خوب
قابل قبول
نیازمند تلاش بیشتر
ممنون از حضورتان
بابرده له
جمعه 28 فروردین 1394 10:44 ب.ظ
سایت دبیرخانه ارزشیابی کیفی توصیفی پذیرش مقاله ی ما نبود لذا خواهشمند است راهنمایی فرمایید.
پاسخ دبیرخانه ارزشیابی تحصیلی تربیتی : سلام و عرض ادب
همکار محترم عنوان مقاله ارسالی شما چه بوده است ؟
ممنون از حضورتان
بابرده له
پنجشنبه 27 فروردین 1394 08:33 ب.ظ
سلام . مقاله به کدام سایت ارسال شود؟
پاسخ دبیرخانه ارزشیابی تحصیلی تربیتی : سلام و عرض ادب
همکار محترم منظور شما چه مقاله ای می باشد؟
ممنون از حضورتان
بابرده له
پنجشنبه 27 فروردین 1394 08:25 ب.ظ
از اطلاع رسانی به موقع بسیار سپاس گزارم . در ضمن مقیاس های رتبه ای /100 با اهداف ارزشیابی کیفی توصیفی مغایرت دارد ، زیرا مقیاس های رتبه بندی مانعی برای بهبود یادگیری - دانش آموزان - و فراهم نمودن بهداشت روحی و روانی دانش آموزان و والدین است. ای کاش این مقیاس ها هم حذف می شود آن وقت می توانستم بگویم ارشیابی به تمام ایدال یعنی این.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

ویدئوهایی جالب از جهان دانش


ویدئوهای جالب از جهان دانش


نظرسنجی

    آیا با طراحی و اجرای نظام ارزشیابی نتیجه محور براساس استانداردهای ملی برای گذر از دوره های تحصیلی و رویکرد ارزشیابی فرایند مدار موافق هستید



خبرنامه پیامکی دبیرخانه

کسب درآمد ویژه همکاران

    filesell

آمار  بازدیدها

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

  پیشنهادات ما برای ارزشیابی توصیفی

    کلیک کنید


    کلیک کنید


    کلیک کنید


    کلیک کنید


    کلیک کنید


    کلیک کنید


    کلیک کنید