تبلیغات
دبیرخانه استانی ارزشیابی تحصیلی تربیتی دوره ابتدایی آذربایجان غربی - مطالب خرداد 1394
نظرات() 
نظرات() 


 بخشنامه چگونگی گزارش پیشرفت تحصیلی نوبت دوم و آزمون پایه ششم به شماره 33118 مورخ 30/2/94

معاون محترم آموزش ابتدایی استان

با سلام و احترام

با توجه به ارسال بخشنامه چگونگی گزارش پیشرفت تحصیلی نوبت دوم و آزمون پایه ششم به شماره 33118 مورخ 30/2/94  به استان ها و نظر به اهمیت موضوع شایسته است نکات ذیل به نحو مقتضی در اسرع وقت به اطلاع مدیران ومعلمان مدارس رسانده شود و نسبت به رعایت موارد زیر اقدام گردد :

 * لازم است به منظور بهره برداری بهینه از نسخه های کپی شده ، در تکمیل نمون برگ های «الف»  به صورت دست نویس از خودکار مشکی پر رنگ استفاده شود.

* نمون برگ «الف» بعد از تکمیل( ترجیحا با حضور معلم مربوطه) تحویل اولیای دانش آموز می‌گردد. اولیا با مطالعه توصیف معلم ، از کم و کیف عملکرد تحصیلی – تربیتی فرزند خود آگاه شده و چنانچه ضعفی در عملکرد تحصیلی-تربیتی وی مشاهده کنند، قادر باشند نسبت به انجام فعالیت‌های، مداخله ای، اصلاحی یا تکمیلی خود به منظور بهبود عملکرد دانش آموز با رهنمودها و توصیه‌های معلم اقدام نمایند.

* اولیا پس از اطلاع از نحوه عملکرد فرزند خود، نسخه اصلی نمون برگ «الف»  را با استفاده از خودکار مشکی امضا می‌نمایند و در صورت نیاز یک نسخه از کپی آن  در اختیار اولیا قرار گیرد.

*یک نسخه از کپی نمون برگ «الف»  که به  امضا ولی دانش آموز رسیده  پس از امضا و مهر زنده مدرسه، صحافی و در مدرسه نگهداری می شود. نسخه اصلی(دست نویس یا تایپی) در پرونده دانش آموز قرار می گیرد.

* نمون برگ «ب» نیز  توسط مدرسه و  بر اساس مندرجات نمون برگ «الف» تکمیل و  پس از تایید آن توسط معلم کلاس ، معاون اجرایی و مدیر مدرسه در پرونده دانش‌آموز قرار می‌گیرد.

*تاکید می گردد از آنجا که تکمیل نمون برگ الف در نوبت اول در سال تحصیلی جاری ، اختیاری اعلام شده، لذا از اصرار به تکمیل قسمت توصیف عملکرد در نوبت اول،جدا خودداری گردیده و تنها به تعیین رتبه( سطح دستیابی) بسنده شود

* امتحان پایه ی ششم :

*اوراق امتحانی نوبت دوم  آزمون هماهنگ منطقه ای پایه ی ششم پس از بررسی و تصحیح معلم، به عنوان یکی از شواهد پیشرفت تحصیلی دانش آموز در پوشه کار قرار می گیرد.

*درنتیجه ی آزمون پایه‌ی ششم، رتبه غالب به عنوان نظر نهایی و تعیین کننده سطح دستیابی به اهداف آزمون هر درس، تلقی می گردد .



منبع : دفتر آموزش دبستانی

نظرات() 

ویدئوهایی جالب از جهان دانش


ویدئوهای جالب از جهان دانش


نظرسنجی

    آیا با طراحی و اجرای نظام ارزشیابی نتیجه محور براساس استانداردهای ملی برای گذر از دوره های تحصیلی و رویکرد ارزشیابی فرایند مدار موافق هستید



خبرنامه پیامکی دبیرخانه

کسب درآمد ویژه همکاران

    filesell

آمار  بازدیدها

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

  پیشنهادات ما برای ارزشیابی توصیفی

    کلیک کنید


    کلیک کنید


    کلیک کنید


    کلیک کنید


    کلیک کنید


    کلیک کنید


    کلیک کنید